Celem mojego wystąpienia będzie zwrócenie uwagi na pandemię jako zjawisko społeczne generujące multiplikację dużej ilości zmian i związanych z nimi zarówno zagrożeń, jak i wyzwań. Kluczowa w analizie tego zjawiska wydaje się być przyjęta postawa czy perspektywa określonych jednostek i grup społecznych, która implikuje ich działania. Owa aktywność podmiotów może mieć (i ma) charakter proaktywny (rozwojowy) lub pasywny nastawiony np. na przeczekanie tego okresu z nadzieją powrotu do przeszłości lub przetrwanie, które prowadzi do różnych konsekwencji. Spektrum oraz analiza kolejnych etapów pandemii pozwala zaobserwować różne wymiary i fazy w kontekście tego zjawiska oraz skorelowanych z nimi zmian i postaw, zagrożeń i wyzwań. Punktem wyjścia do analizy będzie koncepcja podmiotu relacyjnego M. Archer w kontekście wyzwań edukacji na rzecz bezpieczeństwa w obliczu pandemii jako przykładu zjawiska generującego określone reakcje (pasywność/proaktywność).
Pandemia jako zagrożenie i wyzwanie. Koncepcja podmiotu relacyjnego M. Archer w kontekście wyzwań edukacji na rzecz bezpieczeństwa w obliczu pandemii
Written by ptsadminSesje semi-plenarne
Wystąpienia
How to explain the rise of right-wing populism? Culture, economy, something else?
Jan KubikDemocracy and Authoritarianism in the XXI century
Grzegorz Ekiert Jakub Ryszard Stempień Dominika Byczkowska-Owczarek , Ewa BanaszakPrzemiany religii i religijności w czasie pandemii
Dorota HallCOVID-19 jako źródło rozregulowania systemu społecznego
Małgorzata Owczarek , Izabela Sakson-Szafrańska , Magdalena Sosnowska Barbara Wiśniewska-PaźPandemiczne rekonfiguracje mechanizmów kontroli społecznej
Paweł Poławski Zofia A. SłońskaPandemia Covid 19 – nowe wyzwania przed socjologią choroby
Beata Tobiasz-Adamczyk