Zasady zgłaszania grup międzyośrodkowych
Zapraszamy Członków PTS do zgłoszenia propozycji międzyośrodkowych grup tematycznych regularnych (złożonych z indywidualnych wystąpień) oraz nieregularnych (w których w miejsce indywidualnych referatów pojawiają się inne typy wystąpień, np. panele, okrągłe stoły, stoliki dyskusyjne, sesje posterowe, spotkania z autorami i in.).
Grupy mogą obradować w języku polskim i angielskim.
Formułując propozycje prosimy pamiętać, że Zjazd odbędzie się pod hasłem „Społeczeństwo przyszłości. Rekompozycje”. Hasło to ma charakter uniwersalny, ukierunkowany na podjęcie refleksji nad najważniejszymi doświadczeniami i zjawiskami rozgrywającymi się dzisiaj, po to, by zrozumieć, co niosą dla przyszłości.
Zasady organizowania grup tematycznych znajdują się w Regulaminie zgłaszania i organizacji grup tematycznych w trakcie XVIII Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego dostępnym na stronie: zjazdpts.pl w zakładce Komunikat.
Organizatorami grupy tematycznej mogą zostać członkowie PTS mający opłacone składki członkowskie.
Grupę regularną i nieregularną mogą zgłosić co najmniej dwie osoby pochodzące z różnych ośrodków naukowych (różnych uczelni lub instytutów PAN).
Jeżeli grupa organizowana jest przez przedstawicieli ośrodków z kraju i zagranicy, to współorganizator posiadający afiliację ośrodka zagranicznego nie musi być członkiem PTS.
Propozycje grup tematycznych zgłaszane są na adres poczty elektronicznej XVIII Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego (kontakt@zjazdpts.pl). W temacie maila należy wpisać: „zgłoszenie grupy tematycznej”.
Każde zgłoszenie powinno zawierać:
• Imię, nazwisko i afiliacje organizatorów
• Określenie charakteru grupy (regularna/nieregularna)
• Tytuł grupy tematycznej
• Abstrakt (250-500 słów)
• Słowa kluczowe
Zgłoszenia mogą zostać przesłane w języku polskim lub angielskim.
Na stronie Zjazdu (zjazdpts.pl) w dniu 1 lipca 2021 r. zostanie opublikowana lista grup zgłoszonych przez Sekcje PTS i grup międzysekcyjnych zaakceptowanych przez Radę Programową Zjazdu w dniu 21 czerwca 2021 r.
Rada Programowa Zjazdu rekomenduje, aby osoby zainteresowane organizacją grupy tematycznej zapoznały się wcześniej z listą tematów grup zgłoszonych przez Sekcje PTS oraz grup międzysekcyjnych w celu zapobiegnięcia ewentualnemu powieleniu tematyki/problematyki już zgłoszonej i zaakceptowanej.
Organizatorzy międzyośrodkowych grup tematycznych mogą zgłaszać swoje propozycje od 1 lipca 2021 r. do 31 października 2021 r.
Wszystkie propozycje grup tematycznych oceniane są przez Radę Programową Zjazdu, która przygotowuje listę rankingową grup tematycznych.
Lista zaakceptowanych przez Radę Programową Zjazdu i zweryfikowanych przez Komitet Organizacyjny międzyośrodkowych grup tematycznych zostanie opublikowana na stronie zjazdpts.pl do 17 stycznia 2022 r.
Procedura zgłaszania referatów do grup Sekcji PTS zostanie uruchomiona 17 stycznia 2022 r. i potrwa do 15 marca 2022 r.