Społeczny TEDx

TED (TED: Ideas Worth Spreading) słynie z krótkich, niezwykle inspirujących wystąpień, trwających nie dłużej niż 18 minut (ale dopuszczalne są również krótsze). To niezwykle trudna sztuka – przekazać w tak krótkim czasie istotę zagadnienia nie-profesjonalistom. Jest to jednak możliwe: wiele wykładów na TED dotarło do milionów ludzi na całym świecie:

  1. Do schools kill creativity?
    (72 miliony wyświetleń)
  2. Your body language may shape who you are
    (64 miliony wyświetleń)
  3. Inside the mind of a master procrastinator
    (60 milionów wyświetleń)

Zjazdy Socjologiczne są z istoty wydarzeniami „branżowym”, okazją do spotkania socjologów i socjolożek z całej Polski (i ze świata). Nasze dyskusje są trudne dla nie-socjologów. Tymczasem wiedza i wrażliwość socjologiczna są dzisiaj niezwykle potrzebne i ważne.

Powinniśmy spróbować dotrzeć do możliwie szerokich kręgów polskiego społeczeństwa. Dlatego w trakcie ostatniego dnia tegorocznego Zjazdu, czyli 17 września br. planujemy zorganizować otwarte wykłady w formie TED dla szerokiego grona odbiorców, poprzedzone promocją w mediach społecznościowych.

W najbliższych tygodniach będziemy poszukiwać charyzmatycznych mówców i „ideas worth spreading”. Od maja chcemy umieszczać w mediach społecznościowych krótkie wywiady z socjologami i socjolożkami, zawsze wzbogacone infografikami, pokazujące bogactwo i różnorodność socjologii. Więcej informacji w Biuletynie Zjazdowym nr 2.

Skip to content